Bankovní účet

13. března 2017 v 22:47 | Gábnus
Ahoj,

vzhledem k tomu, že pracuji. Musel jsem si založit účet vedený u britské banky. Výplatu dostávám každý týden na účet, jiný způsob můj zaměstnavatel nenabízí.

Agentura Czech-us má ve svém manuálu, že účet si lze zařídit až poté, co získáte práci. Není to pravda, jak jsem zjistil. Také se v ní píše, že mimo centrum to ani nemáme zkoušet, protože banky nás odmítnou. Po zkušenostech, které mám s tímto manuálem, tomu nevěřím. V dosahu 10 minut chůze mám k dispozici pobočky snad všech bank. Dal jsem ale na manuál a na radu své šéfové a šel jsem do banky, kterou mám poblíž práce. Respektive tam jsou dvě. Známější pro mě byla banka NatWest, kam jsem zavítal jako první. Po vystání fronty mi paní za přepážkou řekla, že musím být objednaný a objednala mě o týden později. Týden byl pro mě dlouhá doba, proto jsem se rozhodl zkusit štěstí v HSBC. U dveří stál muž, asi jako recepční (po chvilce jsem zjistil, že se jednalo o manažera celý pobočky). Řekl jsem mu, že chci účet, ale potřebuji ho hned a pokud to není možné, tak odcházím. Začal povídat něco o schůzce, ale po mé hrozbě řekl, že mám počkat a domluvil mi schůzku na hned.

Tato schůzka byla poměrně vtipná. Hned první otázka, kterou jsem dostal, byla, zda rozumím anglicky. Zaměstnankyně byla podle jména z Afriky (jméno si nepamatuju), a také měla zvláštní přízvuk a výslovnost, takže jsem nerozuměl ani tomu, co znám. Například telefon nevyslovovala "foun" jak to znám, ale "fon". Naštěstí nebylo potřeba odpovídat, takže jsem jí odkýval, co řekla (i když jsem moc nerozuměl) a po nekonečných 45 minutách jsem šel pracovat.

V Česku jsem si založil účet během zhruba 5 minut se vším všudy. Tady bylo vše dosti zdlouhavé. K založení bankovního účtu jsou potřeba pouze dva doklady totožnosti. Pracovnice vypadala dosti nezkušeně, jako by zakládala účet znovu po pár letech. Podle ročního výdělku banka nabízí různé druhy účtů. Mě zajímal jenom ten můj. Vyšlo to na základní účet, který je určen pro lidi, kteří právě přijeli a práci zatím nemají. Podotýkám, že můj měsíční výdělek je zhruba 38 tisíc korun, a přesto to nestačilo na víc, než na nejhorší účet. Pracovnice vyplnila spoustu kolonek v počítači, já jsem podepsal nějaké papíry a na řadu přišlo internetové bankovnictví. Musel jsem si zvolit několik kontrolních otázek, několik hesel, několik číselných kombinací. Upřímně 90% z toho si nepamatuju, tak doufám, že to nebude potřeba. Dostal jsem krabičku, kam namačkám zvolený pin, potvrdím ho a vyskočí mí 6 čísel, které slouží jako jednorázové heslo pro přihlášení do internetového bankovnictví. Kromě toho musím vyplnit také uživatelské jméno a odpověď na jednu z kontrolních otázek. No nebylo to jednoduché pořád vymýšlet otázky a odpovědi, ale zvládl jsem to a vše je zařízené.

Debetní karta měla přijít o týden později. A tady začala další vtipná situace. Účet mi byl založen, měl jsem uvedenou anglickou adresu, ale protože jsem neměl potvrzení o ubytování (moje agentura ho nedává, radši nechci vědět proč), jako hlavní adresu mám uvedené české bydliště. Dopis, ve kterém mi děkovali za založení účtu, mi přišel na britskou adresu. Karta a pin ale přišly do Česka. To znamená, že mamka musela kartu poslat na mojí britskou adresu, což znamená, že jsem byl dva týdny bez karty. Tudíž jsem nemohl pohybovat s penězi na účtu jinak než přes internetové bankovnictví. Situace se nakonec vyřešila, ale zkomplikovala mi život.

Have a nice day

Gábnus
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama