Březen 2017

Vstupenky

13. března 2017 v 23:09 | Gábnus
Ahoj,

tento článek věnuji své velké radosti.

V době, kdy jsem věděl, že do Londýna pojedu, jsem zjišťoval, jaké sportovní akce se zde budou konat. Byl jsem nadšený, když jsem zjistil, že zde bude mistrovství světa v atletice. Rozhodl jsem se, že se tam musím podívat alespoň na jeden program. Lístky byly v prodeji, ale já jsem musel šetřit peníze na zdejší pobyt. Proto jsem se rozhodl, že si koupím lístky z první výplaty.

Samozřejmě, že lístky už nebyly v prodeji. Respektive byly v prodeji asi jen příležitostně. Náhodou jsem koukal 9.3 a lístky byly k dispozici. Jenže se museli zaplatit přes kartu, kterou jsem měl v Česku a neaktivovanou. Než jsem jí aktivoval a zjistil všechny informace, které jsem potřeboval, lístky byly opět nedostupné. Tato náhoda mi ale strašně pomohla. Bez toho bych totiž lístky nesehnal ani později.

Teď už jsem tedy vše věděl a čekal na příležitost, která přišla hned další den. Do prodeje šly lístky, které byly vráceny. Na mail mi přišla nabídka, takže jsem si připravil pořadí, na jaké programy bych rád šel. Vybral jsem hlavně dva. První je odpolední program, kdy poběží finále Zuzka Hejnová a Usain Bolt a kvalifikaci budou házet oštěpaři. Druhý program je následující den ráno. Jeho součástí jsou první tři disciplíny desetiboje, mé nejoblíbenější atletické disciplíny.

Prodej začal v 10:00 místního času. Já jsem nemohl dospat, takže jsem byl připraven už v 8:30. Na stránkách bylo příliš mnoho lidí. Když jsem aktualizoval stránku, vyskočila tabulka, že stránka bude načtena za 0 - 30 minut. Všechno bylo v pohodě, dokud mě jedno tohle dlouhé načítání neodhlásilo. Stalo se to v nejhorší možnou chvíli v 9:55. Musel jsem se tedy znovu přihlásit a vyskočila mi tabulka, že akce bude provedena od 30 do 60 minut. Doufal jsem, že na mě za tu dobu lístky zbudou a stalo se. Sehnal jsem lístky na oba programy a velice dobré lístky v sekci B. Pokud jsem to dobře pochopil, jsou lístky premium a pak sekce A - D. Já mám na oba programy lístky v sekci B. Výhled bych měl mít tedy velice luxusní a strašně se těším. Jediným problémem tedy zůstává, abych dostal volno v práci.

Have a nice day
Gábnus

Bankovní účet

13. března 2017 v 22:47 | Gábnus
Ahoj,

vzhledem k tomu, že pracuji. Musel jsem si založit účet vedený u britské banky. Výplatu dostávám každý týden na účet, jiný způsob můj zaměstnavatel nenabízí.

Agentura Czech-us má ve svém manuálu, že účet si lze zařídit až poté, co získáte práci. Není to pravda, jak jsem zjistil. Také se v ní píše, že mimo centrum to ani nemáme zkoušet, protože banky nás odmítnou. Po zkušenostech, které mám s tímto manuálem, tomu nevěřím. V dosahu 10 minut chůze mám k dispozici pobočky snad všech bank. Dal jsem ale na manuál a na radu své šéfové a šel jsem do banky, kterou mám poblíž práce. Respektive tam jsou dvě. Známější pro mě byla banka NatWest, kam jsem zavítal jako první. Po vystání fronty mi paní za přepážkou řekla, že musím být objednaný a objednala mě o týden později. Týden byl pro mě dlouhá doba, proto jsem se rozhodl zkusit štěstí v HSBC. U dveří stál muž, asi jako recepční (po chvilce jsem zjistil, že se jednalo o manažera celý pobočky). Řekl jsem mu, že chci účet, ale potřebuji ho hned a pokud to není možné, tak odcházím. Začal povídat něco o schůzce, ale po mé hrozbě řekl, že mám počkat a domluvil mi schůzku na hned.

Tato schůzka byla poměrně vtipná. Hned první otázka, kterou jsem dostal, byla, zda rozumím anglicky. Zaměstnankyně byla podle jména z Afriky (jméno si nepamatuju), a také měla zvláštní přízvuk a výslovnost, takže jsem nerozuměl ani tomu, co znám. Například telefon nevyslovovala "foun" jak to znám, ale "fon". Naštěstí nebylo potřeba odpovídat, takže jsem jí odkýval, co řekla (i když jsem moc nerozuměl) a po nekonečných 45 minutách jsem šel pracovat.

V Česku jsem si založil účet během zhruba 5 minut se vším všudy. Tady bylo vše dosti zdlouhavé. K založení bankovního účtu jsou potřeba pouze dva doklady totožnosti. Pracovnice vypadala dosti nezkušeně, jako by zakládala účet znovu po pár letech. Podle ročního výdělku banka nabízí různé druhy účtů. Mě zajímal jenom ten můj. Vyšlo to na základní účet, který je určen pro lidi, kteří právě přijeli a práci zatím nemají. Podotýkám, že můj měsíční výdělek je zhruba 38 tisíc korun, a přesto to nestačilo na víc, než na nejhorší účet. Pracovnice vyplnila spoustu kolonek v počítači, já jsem podepsal nějaké papíry a na řadu přišlo internetové bankovnictví. Musel jsem si zvolit několik kontrolních otázek, několik hesel, několik číselných kombinací. Upřímně 90% z toho si nepamatuju, tak doufám, že to nebude potřeba. Dostal jsem krabičku, kam namačkám zvolený pin, potvrdím ho a vyskočí mí 6 čísel, které slouží jako jednorázové heslo pro přihlášení do internetového bankovnictví. Kromě toho musím vyplnit také uživatelské jméno a odpověď na jednu z kontrolních otázek. No nebylo to jednoduché pořád vymýšlet otázky a odpovědi, ale zvládl jsem to a vše je zařízené.

Debetní karta měla přijít o týden později. A tady začala další vtipná situace. Účet mi byl založen, měl jsem uvedenou anglickou adresu, ale protože jsem neměl potvrzení o ubytování (moje agentura ho nedává, radši nechci vědět proč), jako hlavní adresu mám uvedené české bydliště. Dopis, ve kterém mi děkovali za založení účtu, mi přišel na britskou adresu. Karta a pin ale přišly do Česka. To znamená, že mamka musela kartu poslat na mojí britskou adresu, což znamená, že jsem byl dva týdny bez karty. Tudíž jsem nemohl pohybovat s penězi na účtu jinak než přes internetové bankovnictví. Situace se nakonec vyřešila, ale zkomplikovala mi život.

Have a nice day

Gábnus

Výpomoc

10. března 2017 v 23:42 | Gábnus
Ahoj,

dnešek měl být krásně na pohodu. Měl jsem pracovat od 8:30 do 16:00. Je čtvrtek, takže lidí jsme moc neočekávali. Jenže změna. Zhruba v 10 za mnou přišla jedna z nadřízených, jestli bych nechtěl jít vypomoct do pobočky v Hyde parku. Tato výpomoc měla trvat od 12 do 8 večer. Takže jsem okolo půl jedenácté opustil svojí práci a směřoval jinam.

Nejprve jsem nemohl pobočku najít. Je umístěna uprostřed Hyde parku. Nakonec se mi to povedlo, ale přišel jsem o pár minut později. Naštěstí to nikomu nevadilo. Po příchod jsem našel manažerku zdejší restaurace, která mě umístila na úklid stolů. Takže jsem celých 6 hodin uklízel stoly. Zavíračka je určená zákazníky. Jak jsem se dozvěděl, v létě se zavírá i v 11 večer. Dnes se s ochlazováním vzduchu snižoval počet lidí v lokálu a tak se zavíralo v 6, kdy jsem také já ukončil svojí činnost

Tato restaurace je asi pětkrát větší než ta, kde pracuju já. Je umístěna na úžasném místě - uprostřed parku u vody. Ale právě kvůli rozloze bych tu pracovat nechtěl. Dnes byl, podle slov zaměstnanců, klidný den. I přes to pracovalo zhruba 20 lidí. U nás, když je klidný den, jako byl dneska, tak pracuje 5 lidí, v pondělí většinou 4. Celkově je u nás daleko větší pohoda, klid a přátelštější atmosféra.

Have a nice day
Gábnus

Pracovní progres

8. března 2017 v 1:56 | Gábnus
Ahoj,
od prvního dne utekli už dva týdny. Dny, kdy jsem pouze uklízel stoly, jsou dávno minulostí.

Po pár dnech v práci jsem se začal učit dělat různé druhy kávy. V nabídce máme: Espresso, Machiatto, Americano, Latte, Mocha, Babychino, Flat White, Hot Chocolate a Cappuchino. Už vím, jak kterou kávu udělat. Problémem je rychlost. Potřebuji spoustu praxe, abych byl rychlejší a možná i lepší než jsem teď. Práci na kávovaru mi vysvětlovali 3 lidé a každý jinak. Musím na to asi přijít sám.

Další na řadu přišla pokladna. Člověk by řekl, že s tím nebude problém. Chyba!!! Opravdu není problém najít a namarkovat vybrané zboží. Problém ale nastává, když vybrané zboží je součástí speciality nebo se produkt nenachází v nabídce (tudíž musím vybrat něco jiného za stejnou cenu). Jak jsem zjistil v pondělí, problémem může být i sleva pro zaměstnance, která je každý den jiná. I tady je potřeba spousta praxe abych pracoval rychleji a netvořila se fronta.

Krátce po pokladně jsem začal také obsluhovat lidi. To znamená, že jsem začal nandavat jídlo na talíř. Tady je pouze jeden problém - zapamatovat si kolik příloh a toppingů patří k určitým jídlům.

Když už zvládám obsluhu zákazníků a všechno, co k tomu patří, na řadu přišlo uzavírání jednotlivých částí. Musí se uzavřít teplá jídla, studená jídla, zákusky a vyčistit kávovar, není na tom nic moc složitého, jen na něco nezapomenout. Na druhé straně, kde se umývá nádobí, je potřeba vypnout myčku a vyčistit filtr (kéž bych byl Ozzákem a neměl čich).

Vraťme se ale na začátek. A začátkem myslím dobu před otvíračkou. V této dvouhodině se musí doplnit všechno, co dochází a připravit jídlo. Příprava jídla je pro mě zatím zapovězená. Kromě snídaňových sendvičů jsem k této práci zatím moc nepřičichnul.

Úkol pro další dny je tedy jasný. Všechno zlepšit, zrychlit, doučit a začít zdokonalovat maličkosti.

Have a nice day
Gábnus